rachunkowość, księgowość, podatki Rachunkowość, Księgowość, Podatki Forum
Forum dyskusyjne: rachunkowość, podatki, księgowość, praca w księgowości, studia, akty prawne, kursy, szkolenia, biura rachunkowe. - oferty pracy w księgowości: praca księgowość

księgowośćFAQ  rachunkowośćSzukaj  podatkiUżytkownicy  podatki forumGrupy  podatkiStatystyki
księgowyRejestracja  praca dla księgowej, praca dla księgowegoZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
BILANS
Autor Wiadomość
Błażej 
Allianz ;)

Wysłany: 2007-11-20, 21:22   BILANS

Mam pytanko. Należności od odbiorców w bilansie umieszczamy po stronie aktywów jeśli się nie mylę...I czy są to aktywa obrotowe czy trwałe zależy od tego czy termin spłaty należności to okres dłużysz niż 12 miesięcy czy krótszy? Dziękuję z góry
Elo. Jestem studentem rachunkowości WSB w Toruniu. Zarejestrowałem się na forum po to by rozwinąć swoje wiadomości z rachunkowości i poznać nowych znajomych. Służę pomocą z dziedziny instrumentów finansowych, inwestycji czy ubezpieczeń. Ema HWDP

Błażej 
Allianz ;)

Wysłany: 2007-11-20, 21:56   

Autor tematu: Wydaje mi się, że są to aktywa obrotowe i należności krótkoterminowe.
Natomiast nasunęło mi się na myśl kolejne pytanie :D Czym są jednostki powiązane, a czy jednostki pozostałe? Jakieś przykłady?
Elo. Jestem studentem rachunkowości WSB w Toruniu. Zarejestrowałem się na forum po to by rozwinąć swoje wiadomości z rachunkowości i poznać nowych znajomych. Służę pomocą z dziedziny instrumentów finansowych, inwestycji czy ubezpieczeń. Ema HWDP

jactek

Wysłany: 2007-11-25, 17:46   

Jak byś nie zauważył to w bilansie w aktywach obrotowych masz pozycję
II. Należności krótkoterminowe
1. Należności od jednostek powiązanych
a) z tytułu dostaw i usług, o okresie spłaty:
- do 12 miesięcy
- powyżej 12 miesięcy
b) inne
2. Należności od pozostałych jednostek
a) z tytułu dostaw i usług, o okresie spłaty:
- do 12 miesięcy
- powyżej 12 miesięcy