Rachunkowość, Księgowość, Podatki Forum Forum dyskusyjne: rachunkowość, podatki, księgowość, praca w księgowości, studia, akty prawne, kursy, szkolenia, biura rachunkowe. - oferty pracy w księgowości: praca księgowość, zarabiaj online na inwestycji w forex (platforma online).
Wysłany: 2011-12-27, 10:47 Rożnice między sprawozdaniem rocznym a miesięcznym
Witam! Jestem studentką i przygotowuje prezentacje na temat sprawozdań finansowych. Niestety nie mogę znaleźć informacji o różnicach pomiędzy sprawozdaniem rocznym a miesięcznym. Czy mogę prosić o pomóc? Potrzebuje dosłownie parę takich różnic i podobieństw, a ja nie jestem na tyle wtajemniczona w ten temat, by sformułować je sama. Z góry dziękuję.
Różnica jest jedna - okres objęty sprawozdaniem. Jakich innych różnic szukasz? I skąd sprawozdanie miesięczne? Są roczne, są kwartalne, ale miesięczne? To zbyt krótki okres żeby coś tam znaleźć ciekawego i zbyt dużo pracy, więc takich raczej się nie sporządza (no chyba, że bardzo uproszczone, ale wtedy wartość informacyjna jest znikoma). Sprawozdanie ma dotyczyć podmiotów gospodarczych czy jednostek samorządu (bo tam akurat miesięczne są normą)?
chodzi raczej o bardzo podstawowe informacje. Jak narazie znalazłam dwie takie różnice:
1. Sprawozdanie miesięczne ma dostarczyć informacji o przebiegu wykonywania budżetu, a w szczególności o wszelkich zagrożeniach jego realizacji w porównaniu do ustalonego harmonogramu i układu wykonawczego, natomiast roczne służy ocenie wykonania budżetu po zakończeniu roku budżetowego. Ocena ta odnosi się do organów odpowiedzialnych za wykonanie budżetu.
2. Sprawozdania miesięczne oparte są na zapisach księgowości i obejmują ogół danych danego okresu, natomiast roczne wynika z zapisów rachunkowości uzgodnionych ze stanem rzeczywistym stwierdzonym na podstawie inwentaryzacji wszystkich środków majątku trwałego i obrotowego i stanu rozrachunków. Stąd sprawozdanie roczne jest dokładniejsze od sprawozdania miesięcznego.