Rachunkowość, Księgowość, Podatki Forum Forum dyskusyjne: rachunkowość, podatki, księgowość, praca w księgowości, studia, akty prawne, kursy, szkolenia, biura rachunkowe. - oferty pracy w księgowości: praca księgowość, zarabiaj online na inwestycji w forex (platforma online).
Wysłany: 2011-11-27, 03:05 zakładowy plan kont- które pasywne, które aktywne?
hej
jestem początkujący wiec moje pytania mogą wydawać się głupkowate dla tych co kumają temat więc z góry przepraszam jesli popełnię jakąś gafę.
W związku z tym że każdy skłądnik bilansu ma swoje konto podejrzewam że konta aktywów to konta aktywne a konta pasywów to konta pasywne.
Jak się to ma do zakładowego planu kont? Które konta z zakładowego planu kont są aktywne a które pasywne?
Gdzieś przeczytałem ze konta kosztów funkcjonuja tak jak aktywne a konta przychodów jak pasywne. Co z resztą kont w zakłądowym planie kont. Które konta są aktywne a ktore pasywne? Czy trzeba po prostu nauczyć się na pamięć ze konto o numerze tym i tym to jest konto aktywne a konto o numerze tym i tym jest pasywne?
Co do niektórych można się domyslec. Na przykład konto ' środki trwałe' bedzie jak mi sie wydaje kontem aktywnym bo ewidencjonuje srodki trwałe czyli aktywa. To sa tylko przypuszczenia. Czy trzeba na pamiec sie nauczyc jaki numer jest pasywne a jaki numer aktywne?
chyba sie powtarzam ale to tylko z powodu niewiedzy na moim etapie uczenia się